29 november 2007

Balsam för självkänslan (men mackorna såg verkligen förjävliga ut)

Det gäller att verkligen verkligen VERKLIGEN komma ihåg att man är bra, att man får finnas, att man duger - även när man träffar de där personerna som har allt, kan allt och har varit överallt. Det blev plötsligt lite aktuellt. Men jag kommer i alla fall hem till Mannen som tycker att jag är söt i svanken och som ger mig slarvigt uppskurna mackor (en cm på ena sidan och fyra cm på den andra) och fulvin (från låda och ja, i billigt mjölkglas). Han lyssnar snällt på alla komplex jag kan tänkas ha eller kanske kan skaffa. Sen ber han mig hålla käft på det mest angenäma sätt som tänkas kan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vill bara tala om att vi i Aspis veeet att DU ÄR BRA. Bara så du vet. Men jag håller med, ibland kan man verkligen gå i däck.