31 december 2009

Nyårsafton

Jag njuter av en synnerligen alternativ - men skön - nyårsafton. En feberflicka och en liten brottare och jag har käkat toasts och godis. Sen blev det tomtebloss, teve och mys. Nu sover de små och jag inser plötsligt att jag är Ensam På Nyårsafton.

Det är klart att det just ikväll känns en smula töntigt. Jag kan inte lova att hålla ansiktet fritt från tårar när fyrverkerierna intar natthimlen. Men det är inte ett dugg synd om mig. Jag är i grunden stark och glad. Vid tolvslaget kommer jag att kyssa mig själv.

Rösta på Rana

14 kommentarer:

Jenny sa...

Gott nytt år, vännen. Nytt blir det ju definitivt - och jag tror säkert att det blir gott också. Jag lovar att sända dig en andlig nyårskyss klockan 12 också - så ensam är du inte!

annalarssonphotography sa...

Älskade vännen -
här sitter en till som ska kyssa sig själv vid tolvslaget.
Ska vi skrika P.Ä.E.F högt och överrösta raketjävlarna??

Tänker på dig!
Puss och kram, Anna

Peters Projekt sa...

Är det månne olämpligt att så här på cybervis sända dig i varje fall en puss på kinden?

Om inte, så gör jag det . . .

Kyss lät så drastiskt - på munnen å allt ;)

Ha ett vidunderligt 2010! Jag tror bestämt att det blir det - vidunderligt alltså.

Peter

Agneta sa...

Gott Nytt År!!! Jag gråter alltid vid tolvslaget, ensam eller ej!

Kajsa sa...

Gott nytt år på dig! Med två små på nyårsafton låter inte helt fel, ändå. Låter som om ni haft en bra kväll ni tre. Kram

Willewira sa...

Jag tror att detta år kommer bli både Gott och Nytt!!
Och jag skickar dig en liten puss så här i efterskott... ;)

Allt underbart till dig! - önskar jag under detta år och framöver...

Stor nyårskram!
Willewira

Lina sa...

Å Gull, Jag hopps ni kysstes länge du och du! Inte är du ensam, du var med dina finaste små, och tänk alla som har dig i sina tankar.
Du är härlig.
/Lina

Anonym sa...

Gott Nytt År vännen. Det blir ett bra år.

Katja Kristoferson sa...

Gott Nytt År! Jag kysste mig själv och några vänner. Saknar såklart en man vid min sida, kanske kommer han i år.
Rana, jag tror att 2010 kommer att bli ett annorlunda år .

Kram

Niklas exponeringstränar sa...

Nu jäklar har du ett Gott Nytt framför dig :)

Kram fr Karin

Singelmamman sa...

Gott Nytt Spännande År!

nillas liv på pinnen sa...

Vad kan vara mysigare än nyårsafton med barnen? De har man bara en begränsad tid så njut! =)
Och Gott Nytt År!

Zäta sa...

Inte var du ensam inte.
Jag var med dej i tanken! Precis som jag är varje dag.

Idag var jag hemma hos min mamma och hon hälsade så mycket till dig.

Kramizzzz

Ting sa...

Gott nytt år Rana!
2010 blir ett kanonår!