09 januari 2010

De är så läraktiga, tyvärr

Jag blir alltid vansinnig när jag ska spänna fast Lille Brottarn i bilstolen. Ungen är en rätt stadig bit - och med underställ och overaller och fanskap blir han ännu stadigare - bilbältet är för kort, själva spännet muppigt och den här kvinnan minst sagt av en otålig sort.

Varje gång jag kryper upp i hans knä och och börjar dra och rycka i bältet, tänder jag snett. Numer hinner jag inte öppna munnen förrän han gör det. Glatt rabblar han:

Fuck, fuck, fuck, fuck...

Borde jag tänka igenom mitt språkbruk på nåt sätt?

Rösta på Rana

21 kommentarer:

Kajsa sa...

Byt till en svensk variant så kan du alltid hävda att sonen bara sjunger Thåström. ;)

Agneta sa...

Hahahahaha!!!! *känner sååå igen mig*

Synnøve. sa...

Jisses vad jag skrattar. Sånt som de inte ska lära sig suger de till sig fort, men det som de borde lära sig tar flera år hihi....
Du får hitta på ett annat ord....
Mat, mat, mat kanske....
Kramen.

Zäta sa...

Skärpning Rana!
Inga mer svärord!

pärlbesatt sa...

:D

Igen.

Dina ungar är roliga, som du ju vet att jag tycker, redan.

Anonym sa...

Oooops :D

Niklas exponeringstränar sa...

In mundo apinum male herba non est. (ursäkta stavningen).
Vi har också barnstolar, med overallförsedda barn i. Snart vänder det. :-)
Annars?
/Niklas

Gin sa...

hehe.. jo, de är snabba på att lära sig fel saker :) Här räcker det med en suck i en visst tålamodsprovande ton, så får jag en klapp på kinden och ett "lugn nu mamma, lugn.."

Zäta sa...

Hoppas ni haft en riktigt GIVANDE helg!

Kramiz

Karins fotoblogg sa...

På något sätt... ja ;)

Men jag förstår dig. Jag finner mig själv snedtända på barnens alla vinterkläder var och varannan dag. Och bilbarnstolar :)

Anna-Lena sa...

Mmm, j-lar sa sonen en dag för inte så länge sen... SÅ säger man inte reagerade jag direkt! Men mamma, det sa su förut!!! Japp! Det gjorde jag visst vid närmare eftertanke... Hm... ;D

Pockethexan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gafflan sa...

Hahaha...att man aldrig lär sig att vissa ord ska man inte säga för många gånger och inte högt ;)

oumberligating sa...

Visst fan jag är inne på latinbloggen nu...Ut sementem feceris, ita metes.......................som man sår får man skörda, på vanlig djävla bonnsvenska!
Ser hur blodet rinner, ja du vet väl att blod inte avskräcker mig, tvärtom egentligen, det är ju när blodet rinner som den verkliga fajten börjar.........eller?
Ja, nog om det, läser att du lider av sömnbrist, ja inte inne på min blogg direkt utan det läser jag hos en massa "främlingar"! (ler)
Hej på dig du "främling" ;)
Kram ifrån Oumberlige Peter!
PS: Jag var dum nog en gång då min son var i cirka 4 års åldern att skrika ut i bilfönstret när en kille körde rakt ut i gatan där det var stopplikt med cykel, kille och kille, han var vuxen!
Jag fick tvärnita!
-Din djävla idiot, gör du om det där så ska jag slita ut ögonen på dig och pissa huvudet fullt så du kantrar! Det var inget bra, det använde sedan min son ständigt på dagis när han körde trampbil och det kom någon ivägen! Nu har eget körkort och säger betydligt slagkraftigare meningar än sin far.............äpplet faller inte långt ifrån päronträdet!
Behöver jag ta det på latin?
Nej skiter i det!
Stor Kram ifrån Peter!

Ines sa...

Jag saknar dig.

Emma Clara sa...

Hej söta Rana!!!

jag skrattar igenkännande.......det är sååååå meckigt att få in och fast dem i bilen....de små klumparna!!! Håller fullständigt med dig.....men min har änså länge inte härmat de fula orden.....
kram

Hannis sa...

Kollar bara läget?
Är allt ok?

Kram Hannis

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Kan inte annat än nicka instämmande..förstånde..tyvärr ;)

Kram

Bittan sa...

oj kan iten göra annt än att le och säga been there than than :-)Kram

lottens vita och gröna sa...

jaaaaaaa dör så himla kul!!!
sa samma ord när jag la på luren häromdan til FK...den heeeeeelt otroligt oservicemyndigheten, man skulle nominer FK till ett uc i mitten så gör dom skäl för sitt namn!!!
kram grodis

Anonym sa...

Här sägs också fuck när det går snett, och det är inte jag som lärt barnen..
/Klyftan