Surrabutt: Vi såg på teve förut och då var det en farbror som
dödade ett rådjur och det var inte på Bolibompa.
Jag: Va?
Det visade sig att ungarna hade sett ett gammalt klipp från det där jaktprogrammet med Per Morberg. Inte jättebra.
Surrabutt: Om du hade sett när farbrorn dödade rådjuret så hade du blivit jättejätteglad. Du hade skrattat då.
Jag (hajar till): Nää... Varför tror du det?
Surrabutt (slår fast): Jo, du hade blivit jätteglad faktiskt. Rådjuren äter ju upp dina blommor i din fina rabatt och du är jättearg på dem.
Japp. Ungen har rätt. Rådjuren, de fästingspridande, inavlade, tama, glupska asen, goffar helt ogenerat i sig mina vackra blomster.
Kill 'em, kill 'em all.
Bild: Per Morberg. Välkommen till vår trädgård. Glöm inte geväret.
*
Rösta på Rana