19 augusti 2008

Oj vad hon rodnar

Eftersom jag en gång för alla har bett Jante flyga och fara, ska jag vara riktigt oblyg och citera den vilda och härliga Ulrika med bloggen Mitt liv o lite annat:

"Veckans blogg blir Ranas horisont. [...] Älskar hennes sätt att skriva på. Helt klart en beroendeframkallande blogg som jag mer än ofta besöker. Lättläst, rolig, rogivande, skrattframkallande, galet skön stil... o den tillhör en av mina absoluta favoriter. Ett hett lästips om du vill tänka på annat för en stund eller två! "

Ibland får jag för mig att jag är en idiot. Då är ord som Ulrikas läckerheter för egot. Så se mig slå pannan i golvet i min bugningsiver. Snälla Ulrika - tack, tack, tack!

Bild: Aksel Sandemose, mannen som formulerade Jante-lagen åt oss.

*

Rösta på Rana

12 kommentarer:

Anastácio Soberbo sa...

Hello, I like this blog.
Sorry not write more, but my English is not good.
A hug from Portugal

Olá, goût très du Blogue.
Excuse ne pas écrire plus, mais mon français n'est pas bon.
Une accolade depuis le Portugal

Annie - Annalunda sa...

Jobbigt detta vännen! Axlarna blir så slitna... ;)

Men det är ju sant!!! Du är superb! Titta bara på Annalunda! :)

Kaffekram Annie

C. Meow sa...

Jag kan inte mer än hålla med. Tack för en massa skratt :D
Kramar

Anna-Lena sa...

Ja då gillar vi INTE Sandemose!!! ;) DU förtjänar vartenda härligt ord! Kan bara hålla med! Din blogg är underbar och jag njuter den varje gång jag är inne... förutom om det inte är ngt nytt inlägg då!?.. Nej då... ha ha... KRAM!

Anonym sa...

*nickar igenkännande* Mm-hm, precis sådär bra är du! Vännen, tro aldrig att du är en idiot, HUR kan du få för dig något så befängt?!

Hjärtat Mitt sa...

Åh, akta pannan, hihihi
Och inte behöver du rodna, inte.
Allt hon säger är ju verkligen sant, så det så :)

Kramar Mari i Marieholm

PS. Landa på ni bara :D

Anna sa...

Sandemose... Död och begraven, tack och lov.

Istället för hans porträtt borde du ha satt upp ditt eget, min vän.

Saknar ditt ansikte.

Maria sa...

Yes baby, rana regerer :-)

Klem Maria

Anonym sa...

En idiot, my ass! Du, min kära BK, är ingen idiot. En människa med så mycket värme, omtanke och kreativitet kan inte vara någon idiot.

Och om det kan vara något tröst tror jag vi alla känner oss som idioter ibland... i alla fall jag, fast jag faktiskt vet att jag inte är det, men alla kan inte vara bra på samma saker:-)

Kram från en tröttmössa som borde ligga i sängen då klockan ringer om mindre än 6 timmar

Gin/Ginny sa...

Tackar :) Sj�lv hittade jag dig genom just Ulrika, ocks� en blogg jag f�ljer helhj�rtat!

Anonym sa...

Varför är vi oftast snabba med att ta till oss de negativa saker som andra säger om oss? Dessa taggar vårdar vi ömt i våra hjärtan.
De goda ord som sägs om oss kastar vi iväg med en generad axelryckning.

Klart att du ska ta till dig de härliga meningar som har skrivits om dig!!

Anonym sa...

Sug i dej alltihop bara. Hon har HELT RÄTT!