15 december 2007

Lördagsmys

Lördag kväll. Ungarna sover. Läge för romantik. Om inte, så åtminstone läge för myskväll i soffan. Och eftersom jag är så övermåttan storsint, skulle Mannen kunna få kolla på Stjärnornas krig från 1977 på Sexan. Sen kunde vi äta lite ost och kex framför teven och dricka vin och mysa (tills han somnar vid elva).

Istället:

Lördag kväll. Ungarna sover. Äntligen blir det tid över att betala de där försenade räkningarna, fylla i det där tjafset i sju bilagor som ska till Medborgarkontoret eftersom Lille Brottarn ska börja på dagis, beställa intyg och fylla i allsköns uppgifter på http://www.forsakringskassan.se/, gråta eftersom e-legitimationen naturligtvis inte fungerar, leta reda på bilens skattemärke så at vi kan sluta köra olagligt, skriva julklappslistor, tejpa alla sönderrivna böcker, packa upp alla med halvrutten frukt fulla skötväskor från veckan som gick, städa, tvätta, diska, stryka julgardiner -

nä, där går banne mig gränsen. Jag har inte min liv till det priset. Över min döda kropp att vi skulle ha julgardiner i år!! Inte spendera en till lördagkväll och natt med sånt tråk. Nu plockar jag fram vinet och osten.

1 kommentar:

Anonym sa...

På den bara (osten alltså) o skit i gardinerna! Dom blir iaf bara skrynkliga när man hänger upp dem...