09 december 2007

Ungdomlig skönhet och mogen säkerhet (jorå)

Vilken skön tid det är nu. Jag talar inte om julen eller lackandet mot densamma. Vilken skön ålder jag befinner mig i. Jag är ung nog att fortfarande vara snygg. Och inte bara snygg, nej, vacker! Vacker, varmt kvinnlig, harmonisk, skön, oemotståndlig. Är det för djärvt att säga gudomlig? Och samtidigt är jag mogen nog att strunta i vad andra tycker. Helt. Det är så skönt att jag kan säga vad jag vill, ha på mig vad jag vill, göra vad jag vill, utan att be om ursäkt eller ta hänsyn till andra människors eventuella åsik-

Ursäkta mig ett ögonblick, jag måste ta det här. Va? Vad i helvete säger du? Är ironi ute? Men snälla, hallå, jag veeeet, men hänger du inte med; det är ju inne igen. Vi lever ju liksom i den post-post-ironiska epoken. Ring Schyffert får du höra. Skärpning.

3 kommentarer:

Anonym sa...

tack för igår

Anonym sa...

Jag är så jäkla stolt över dig. Vet du det? Det ska väl vara själva fan om världen inte ska få ta del av din genialitet.

stranger sa...

ååå gud va skönt det låter :)
klokt sagt.