05 oktober 2009

Elefant

Kusin Kvicksilver och Kusin Snoop Dogg spenderar söndagen hos oss. Jag säger att det är lättare att ta hand om fyra ungar än två, och menar det.

De klarar sig så bra själva, men jag går ibland och tjuvlyssnar på dem. Och när jag inte gör det, är det de som tjuvlyssnar på mig.

Kusin Kvicksilver: Vad var det?

Surrabutt (viskar): Det var min mamma som snöt sig.

Kusin Kvicksilver (imponerad): Hon lät som en elefant!

Surrabutt (stolt): Ja, så låter hon alltid.

Rösta på Rana

12 kommentarer:

oumberligating sa...

Rana är det verkligen så? Att du snyter dig lika kraftigt som en elefant?
Ditt inlägg för länge sedan då det kom blod i tårkanalerna har nu äntligen fått sin förklaring!
En elfentutblåsning är ju för att kunna rensa minst en och halv meter snabel, alltså!
Enligt bild så verkar du inte ens ha stor näsa, så nu är det kanske dags att anpassa "snytningarna" efter nässtorleken. Fast vad gör man inte för att imponera på barnen, så länge som man låter som en elefant när det blåser i framändan är det väl okej, men om det är åt andra hållet så vete fåglarna om det ens är kul! Fast det skulle säkerligen roa barnen det med (ler)!
Appråpå elefanter, den är gammal men fortfarande bäst!
Varför ska man inte var i djungeln mellan 1 0ch 2 på dagarna?
Jo, för då övar elefanterna fallskärmshoppning!
Vet du varför krokodilerna är platta?
Jo, för att de var ute i djungel mellan 1 och 2!
Ja, vad säger man, ha det bäst!
Kram ifrån Peter!

Fredrik sa...

Hej Rana, du får gärna komma in och tävla hos mig:)

Zäta sa...

Vad sägs om att prova spruta vatten med snabeln. Kommer säkert överraska omgivningen!

miss Y

Fröken Eko sa...

Tänk vad bra det är att ha många, imponerande talanger :D

/F

Hjärtat Mitt sa...

Hihihihi, och jag snyter mig som en trumpet :) (enligt barnen).
Men vaddå då, allt ska ju ut, ja kanske inte allt (hjärnan och så), men skiten som sitter i näsan.....

Hoppas att allt är någorlunda ok annars. Själv känner jag att jag är på väg in i höstmörkret, och det brukar ta en hel del på krafterna varje år. I år är det extra jobbigt för vår lilla tös (14 år) har det bara så jobbigt med sin tonårsperiod. Pust! Är det inte det ena, så är det det andra.
På torsdag tänkte jag rymma till Ullared med jobbarkompisarna. Ska bli så skönt!

Var rädd om dig.
Tusen kramar Mari

Lina sa...

:)Då ska du höra min far. Han har en trudilutt som jag och syrran alltid fått skämmas ögonen ur oss för. Och ibland känns det som att han gillar det.
Hörru du, jag har inte sett många skymtar av dig på sistone?
/Lina

Jenny sa...

*Hihi* =))
Och vilken härlig bild med!

Kram, kram
/Jenny

oumberligating sa...

Rana, är du vaken? Det är fest just nu på Oumberliga och du är bjuden, vi behöver lite glada tjejer vi är lite udda till dansen (ler)!
Ha det gott!
Kram ifrån Peter!

Anonym sa...

Haha! Det är häftigt när ungarna blir stolat över en! ;)

Anonym sa...

*stolta* ska det ju va tangentdyslektisk som man är...dags för kaffe!

Floras Kulle sa...

Du kunde kanske ha bifogat en liten ljudfil, så att vi kan få höra hur det låter när du snyter dig? Jag har spelat in mannens snarkningar, den filen heter: "konsert för trombon och oboe". Den kommer INTE ut på bloggen, dock...

Bamsekram:
Annette

Katja Kristoferson sa...

HAHAHA! Blir alltid lika glad när jag läser om dina härliga barn!