13 oktober 2009

Men jag VAR snabb

Morgonrush med ungarna. Det känns mer smidigt och schvungigt än stressigt. Lurar kläder på den ena medan jag gulligull-väcker den andra. Fixar välling åt den ena och flickflätor på den andra. Diskussion om varför inte badkaret får följa med till förskolan. Tandborstnig med monsterljud. Drar på mig ett par braller och sveper vulgo-latten. Shit, vad vi är sena. Borstar den värsta leran av overallerna. Springer till bilen. Lurar ungarna att vi blir jagade av tigerspöken ("men snälla såna").

Jag hivar in dem på förskolan. Försöker verka balanserad inför fröknarna. Pratar strunt med de andra mammorna. Pussar och kramar barn. Vinkar.

Jag har så ofta tunika eller klänning över mina byxor. Inte reagerar jag på att det flaxar om vaderna; det gör det ju liksom alltid. Men jag skulle ju ha kunnat slänga en blick i spegeln innan jag åkte hemifrån.

Inte förrän jag kommer hem igen, upptäcker jag att jag har lämnat ungarna iklädd nattlinne.

Rösta på Rana

20 kommentarer:

Karins fotoblogg sa...

Förlåt, men jag kan inte låta bli att le....

Anna sa...

Jaaaa, mer sånt åt folket!
Bekämpa det homogena samhället och upp till kamp för nattlinnen och originalitet!

Puss å sånt!

pärlbesatt sa...

Näää, vad underbart! Tack för dagens bästa fniss so far! :)

Igår stod jag och fingrade på IPA-boken och en fonologi-bok åt dig...

hollywooddivan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
hollywooddivan sa...

Haha, så länge du inte kommer dit i bara underkläder är det väl ingen skada skedd!?

oumberligating sa...

Där har vi svaret på "gåtan" om vad det egentligen var som jag såg förra vecka i backspegeln, en förvirrad Mamma i nattlinne helt enkelt, så måste det vara!
Kram ifrån Peter!

Jenny sa...

Du ÄR så underbar! Tänk vad glada de andra föräldrarna och fröknarna måste ha varit - ÄNTLIGEN en riktig människa, en som inte hann fixa till fasaden riktigt innan hon for hemifrån. Härligt!

Och ordet vulgolatte gör mig våldsamt kaffesugen, fast jag nyss svepte en själv...!

Svägis sa...

Snyggt!/M

Häxan sa...

Tack! Du har just räddat min dag.!! Härligt att det finns fler och att du vågar bjuda på dig själv. Ha en jättebra dag!

Diverselådan! sa...

I like!

Fredrik sa...

Oj. Ja så kan det vara ibland. Ibland står Nilo där i hallen med full mundering och själv har jag inte ens borstat tänderna...man liksom glömmer bort eller hinner inte med sig själv:)

Marie sa...

Ha ha ha haaaaa! Tur att du åkte hem då:) så du inte var på ett viktigt möte eller nåt.

Cath sa...

Förlåt, jag kan inte göra annat än fnissa...

Zäta sa...

Hoppas det var nåt riktigt sexigt.

Nuförtiden ser man ju inte skillnad på en tunika/klänning och ett nattlinne. Allt är kort och silkigt.

Maria sa...

Åhhh, kære Rana - du er simpelthen herlig :-)

Og så.... måske man ikke kunne se det var nattøj, muligvis det simpelthen lignede boheme-bukser ? Det er slet ikke umuligt min ven.

Ha en god dag - MED bukser på.

Klem Maria.

smultron sa...

Att jag inte tänkt på det! Jag köpte billiga tunikor i bomull som såg ut som kortare nattlinnen, dom sover jag i. Vilken tid jag sparar om jag inte byter om!

Gafflan sa...

Underbart! =))))

Pockethexan sa...

Åh va kul, spelar du också SIMs?!!!

...fast kanske bara IRL?

Kramis!!!

<;D

Thomas sa...

Haha! Tack för ett skratt så här efter lunchen.

NinaH sa...

Vilken underbar berättelse!!;-)
Du är en mästare på att finna orden också!