20 november 2008

Katt?

I min plånbok har jag en liten skrynklig lapp. Det är den ömma Mannen som har tecknat. När jag missar bussen, när jag har en bad hair-day, när regnet piskar snålt mot kinden, när någon är dum - då tar jag fram lappen och fnissar rått åt det här:

Jag vet inte. Det där menlesa ansiktsuttrycket, den där synnerligen oklara svansföringen, den där helt enkelt utomordentligt pissdåliga teckningen av en... katt. Hehehe. Jag har den alltid med mig. Mannen knorrar om att han känner sig utskrattad, men då försäkrar jag honom att jag inte skrattar med honom, bara åt honom.

Missa inte min grodtävling/utlottning! Kommentera bara inlägget nedan, så deltar du automatiskt.

Plums.

*

Rösta på Rana

11 kommentarer:

Willewira sa...

Jag förstår precis vad du menar...

När vi vill ha ett gott skratt här hemma ber vi mannen i huset att sjunga...
Jämfört i kvalité är det värre än din mans katt... då förstår du? :)

Men roligt har vi!!!

Tyvärr är det inget jag skulle spela högt i bussen...

Stor kram!! Vännen!

~ Willewira

Knicke sa...

Hehe, visst är det härligt att man glädja sin älskade hustru! Men akta dig - snart skaffar jag mig en motblogg!!!

Puss darling!!

/ din grodman

lottens vita och gröna sa...

underbar teckning, den minen, haha! varmkram lotten

Anonym sa...

Så fint, ditt inlägg rymmer så mycket kärlek på sitt speciella sätt. Det är väl den du ser i katten... Underbar!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tittar in å önskar er en trevlig helg. Har du fått konkurrens i din konstnärlighet ?? hi,hi vilken fin katt. Kram Camilla <3

smultron sa...

Han kanske skulle ge sig på att teckna serier? Han verkar helt klart ha en egen stil ;)

Anonym sa...

Det går ju iaf se att det är en katt så lite talang har han allt ;-) Kram

Arga Mamman sa...

Hehehehehe!!!!!!!!!! Känner PRECIS din känsla..... Så underbart att ha ett konserverat skratt i fickan!!! Ha en skön helg min vän! Kraaaam!

Anonym sa...

Nu tycker jag att du är liiiite taskig faktiskt ;-) Ser ut som något jag skulle kunna ha gjort själv faktiskt Hihi.

Och You are welcome, darling! Klart allas vår Groda ska ha lite grodor:-) Och det andra får väl helt enkelt bli en överaskning om du inte lyckas gissa.

Kramis!

Anonym sa...

Sitter på tok för sent och letar efter en gammal sångtext. Min bror och jag av Pontus och amerikanerna. Hamnar hos Peters Projekt och blir kvar där länge men så ser jag att han skriver lyriskt om Rana och hennes horisont. Hm låter bekant...
Klickar in och får syn på katten.Ha ha den såg jag på jobbet här om dan...
Kram,kram från "det kan gå bra också"

Anonym sa...

Hi, hi Rana!
Vi behöver de där små lapparna...det är väl lite av Lill Lindfors text "Om att ha en man i byrålådan...som man kan plocka fram vid behov"... det är stärkande på något vis...själv har jag en bit av en check som maken skrev när han var på lyran för en sådär 20 år sedan...den är hysteriskt rolig...särskilt när man tänker på hur det hela utspelade sig...så känner man sig ur form...ja då åker checken fram...
Jag gillar din makes katt...den är så Operfekt...precis så lik de katter jag själv producerar...
Önskar Ranafamiljen en skön helg!
Stor kram,
Bella