12 november 2008

Lovebombing

Nu sjösätter jag tema LOVEBOMBING här på bloggen. Vi lovebombar varandra alldeles för lite. Jag vet inte vad som håller oss tillbaka. Rädsla? Varför det; människor blir ju bara glada. Häromdan sa jag till en kvinna i hissen att hon var vacker och hade underbara färger. Hon blev jätteglad. Och gissa vad - det blev jag också.

Således - tema LOVEBOMBING är härmed igångsparkat. Varje vecka håller jag fram någon som jag tycker om och säger till bloggvärlden: titta här vilken pudding. Föremålet för min heta och ohämmade låga får sitta här på högerkanten och bli betittad en vecka. ---->

Och titta nu här vilken pudding som får bli min allra första lovebombade person:

*

Rösta på Rana

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken läcker ide. Håller med dig. Det är väldigt lätt att tala om för nån om det gäller negativa saker. Däremot att tala om nåt bra, i ditt fall lovebombing kan sitta långt inne hos många..Men får jag säga dig en sak. Du är underbar, så det så.
Tur att jag prickade rätt dag hi hi
<3 Kram Camilla

Annie - Annalunda sa...

*Blink blink* Du är bara sååååå go! Me like *tihi* ;)

Allvarligt talat så håller jag med dig... vi talar alldeles för sällan om för varandra de positiva sakerna. Beröm och komplimanger... är inte farligt!! :)

Love you!

Willewira sa...

Du är en underbar människa, Rana!! Hoppas du vet det! :)

Du har så rätt... vi säger alltför sällan uppskattande ord till varandra. Mer sånt!!
Och du tog starten!! Heja!

Jag hade ju nästan börjat misströsta... hade grodan glömt bort den hopplösa östgöten?? ;)
Så vilken tur att så var inte fallet! *skratt*


Den största av kramarna!
Willewira

Vero sa...

Ja, vi säger alldeles för sällan till människor att vi håller av dem och tycker om dem. Det blir lätt att man bara trallar på och man tar människor för givet.

Fint av dig. Jag ska också "lovebomba" någon idag. Men muntligt då.

Ha en bra dag!

smultron sa...

Här hemma lovebombas det mycket, men inte inne på min blogg.

Ska genast titta in hos Annorlunda.

smultron sa...

Annalunda, skulle det stå!

Anonym sa...

Här kommer en slags kram.

http://peterbarlach.blogspot.com/2008/11/guldbloggen-och-diamantbloggen.html

Läs kommentarerna till inlägget.

Här är också en slags kram:
KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

du ljuvliga ros, du Sarons lilja, du kvinna framför andra kvinnor!

Anonym sa...

Nähä, hela KKKKKKRRRRRRRRAAAAAAMMMMEEEEENNNNN
fick inte plats.

Anonym sa...

Vilket underbart hjärta och sinne du har. Visst är det så lätt att göra någon glad, tyvärr är det lika lätt att göra någon ledsen. Underbar idé med lovebombing.

Anonym sa...

Du är en rar människa, kära BK, det har jag känt sen första gången jag ramlade in på din blogg, nåja, morsan knuffade mig om sanningen ska fram (när hon inte stampar mig på fötterna... hon måste väl hävda sig på något sätt... och nu får jag gömma mig om hon ser det här hihi).

Har tittat in hos Annie, vilken härlig blogg och vilken underbar idé med LoveBombning. Förstår att damen igår blev glad, det skulle jag med bli!

Bamsekram!

Anna-Lena sa...

Myspys-Rana! Mer lovebombing åt folket! Vilken KANON idé He he... ;) <3

Elina sa...

Härlig idé!