28 januari 2009

DHL

Imorse bankade det på dörren. Det var innan jag hade inträtt i den fräscha fasen. En air av magsjuka stod omkring mig. Hjälp. Ska jag låta bli att öppna? Herre gud, hur länge sen var det jag duschade? Och vad fan har jag på mig, en skitig, alldeles för kort sommarklänning, som jag använder som nattlinne. Och hela hallen ser ut som sju svåra år. Jesus, jag öppnar väl då. En snubbe med DHL-jacka och världens största paket står utanför.

DHL-snubbe: Pa...

Jag (som i en film): Stay away, jag har magsjuka!!

DHL-snubbe (helt oberörd, har hört värre): Som sagt, det var paket till er.

Jag (läser): "Nilsson..." Men vi heter inte Nilsson, det här är inte till oss.

DHL-snubben (försöker): Men kanske en tidigare ägare...?

Jag: Nej, absolut inte. Tyvärr, det är inte till oss. Och jag känner inte till nån Nilsson.

DHL-snubben ger upp, tar det gigantiska paketet och dryper av. Senare berättar jag för Mannen om paketleveransen som inte blev av.

Jag: Synd, det var ett jättestort paket. Från Italien! Men till Nilsson, så konstigt...

Mannen: Men ditt lilla pucko, grannarna tvärs över heter ju Nilsson, tänkte du inte på det?

Jag: Eh. Jag har magsjuka.

*

Rösta på Rana

5 kommentarer:

Anna sa...

Som sagt...
Jodå så att.

Du är finast.

Anonym sa...

Hehehe. Härligt tjejen.

Gin/Ginny sa...

hehe.. :D

Anonym sa...

Jag fick oxå en leverans, 40 stolsdynor o 4 soffor. Nyvaken öppnade jag och sa att det inte var till mig. Men så slog det mig att det kunde vara det ändå. Brorsan har 3 resturanger och glömmer alltid att fråga om han behöver hjälp. Så sen stod jag där iallafall bland alla grejjer. Men nu är det klart..

Anonym sa...

*haha* Underbart! Direkt ur livet ;)