07 september 2009

Det blev rent i alla fall

Hösten kommer och skymningsmörkret med den. Härom kvällen skulle jag köra hem i mörkret, på en sträcka utan belysning. Det var länge sen jag gjorde det - märkte jag.

För hallå, varför fick jag inte igång helljuset? Jag flärpade och tryckte på det där spaken där man klickar av och på helljuset. Det hände ingenting. Okej, så var väl helljuset sönder då. Många gånger försökte jag. Jag tryckte och flärpade, men ingenting hände. Jo, nånting hände. Utan att jag riktigt reagerade, hörde jag ett vinande, splaschande ljud - varje gång jag tryckte. Och så gick vindrutetorkarna igång - varje gång jag tryckte. Hela vägen hem var det så. Märkligt.

Make a mental note: spolarvätska - höger om ratten, hel/halvljus - vänster om ratten.

Make a mental note again: höger hand är rithanden.

Rösta på Rana

10 kommentarer:

Fredrik sa...

Hahaha, och inget anade du heller?
:)

Agneta sa...

Kvinnor ska inte köra bil! Vi ska ha en privatchaufför som kör oss dit vi vill!

Kotte sa...

Haha, skrattar bara lite lite, känner igen mig allt för väl.

Peters Projekt sa...

Hahahahahaaaaaaa!

Lilla Rana "flärpade" och hörde ett vinande, splaschande ljud men ändå föll inte 1-kronan ner där i mörkret? (länge sedan 10-öringarna föll)

Oerhört charmigt och humoristiskt!! En typisk "Rananekdot" kanske? Lätt förvirrat och samtidigt fantastiskt sött, näpet, underbart och (h)ärligt utlämnande. Du bjussar verkligen på dig själv lilla grodan!

Glöm nu inte dina mental notes tjejen!'

Kramar från Västkusten
>--O--<

Peter :P

P.S. Gillar också dina charmiga gluttar hos mig . . .

Zäta sa...

Hahahaha!

Själv missar jag alltid att sätta på ljuset så att det överhuvudtaget kan bli nåt helljus.

pärlbesatt sa...

Lite för mosig och trött för att ta in Ranekdoten nu... Ville mest säga att jag skulle skicka tiaran men mötet jag var på drog ut över tiden och jag fick illbråttom att möta min lillas skolskjuts, så jag missade postgången. Kanske jag orkar masa mig ut och åka till grannstationen där de har en sen-postlåda. Jämrars, jag som ville ha fram den till i morrn.. :(

Niklas exponeringstränar sa...

...och med pinnen i mitten blandar man bensinen :-)
/H. Eljuset

pärlbesatt sa...

Gaaaah, så irriterande! Jag åkte till grannhållplatsen (cyklade) i akt och mening att posta paket till lilla damen. I affärn där jag var sålde de inte frimärken, de gjorde de på ICA upplyste nissen i kassan. Det var mörkt, min lilla hade redan hunnit efterlysa mig och jag såg inga av de postlådor jag läst om ska vara öppna till 22, så jag skippade att kuta bort till ICA med min matkasse. Så retligt. Du får hälsa att jag försökte... Jag postar den i morgon, promise!

NinaH sa...

Tihi! Sicken tur du fann vägen hem i alla fall!;-)

Anonym sa...

hänger du väskan på choken?