15 september 2009

Lätt att tappa

Det blir så här ibland. Orden och lusten försvinner för mig och livet rinner mellan fingrarna. Och jag behöver inte ens sätta på skivan; Winnerbäcks ord hör jag ändå. Jag har dem på läpparna:

Tro och ork och lust är lätt att tappa

Lätt när stora drömmar trängs med saknaden

Jag kan inte skriva nånting värt att läsa, ingenting som är underhållande eller som berör. Jag känner mig tom. Jag lyssnar vidare på Winnerbäck och hör att han säger något mer.

Och vinden blåser hårt emot din kappa

Men i sinom tid så vänder allt tillbaks igen

Vi säger det.

Rösta på Rana

26 kommentarer:

Unknown sa...

Ja vi sier det!! Og håper det... Du skriver så mye fint...så mye som er verdt å lese : )

Klem

Lina sa...

Vet du, jag tycker du ska se en film som heter "Harald and Maud". Den är fin, hjälper tron på livet och kärleken. Dessutom är det bara Cat Stevens musik i hela filmen.
Puss

Linda Lunda sa...

Och det bästa av allt Rana .. är... ATT det går över!!! Och sedan kan man uppskatta lusten och glädjen desto mer.. för man VET hur det känns att inte känna så!!!
Linda

Fredrik sa...

Vi väntar :)

Ines sa...

Föresten, måste man vara så jävla rätt och bra och smart och rolig jämt då? Ta det lugnt gumman! Du vet att du kommer tillbaka precis när det behövs, och då kan du skriva vad du vill.
/Ines

Almas mamma sa...

Ta det lugnt kära vän, vi råkar alla ut för sånt här. Låt tangentbordet vila, så kommer orden snart igen. Ta hand om dig själv, tänker på dig. Kram Susanne

Anonym sa...

Kram på dig rara du!

Jenny sa...

Söta du... Koncentrera dig på att fylla på lagren, energi-, lust- och inspirationslagren - så ja, då kommer det att vända. Förstås!

Zäta sa...

Just så, vänd inte kappan efter vinden utan svep den om dej och kura ett tag!

Jag kramar dej i tanken och plopp, är jag tillbaka i vardagsrumssoffan med en älskad vän som jag helst inte vill släppa.

Willewira sa...

Goaste du!!

Tappade ord och ork är helt ok. Ta en vila och kom igen... det är så jag gör nu...
Väntar på att orken och orden kommer igen. Snart så!

Tänker på dig min vän!! Kramis!!!
Willewira

Karins fotoblogg sa...

Och ändå så berör du med dina ord fast du inte tycker att de finns där.

Kram!

...och snart blir det kram på riktigt..... och skaldjur.

smultron sa...

Jag har också tappat orden. Kram.

Niklas exponeringstränar sa...

Det är aldrig för sent att ge upp :-)
Väntar (fortfarande) ivrigt på mailsvar. För jobbigt, för långt eller inte orkat spelar ingen roll. Jag är nyfiken.
/N

Pockethexan sa...

Du kanske skulle lysna på min "favo"-sångares texter (se dagens O.O.-bild hos mig) som "Händerna i taket, så klart.."
jag känner alltid hur det "spritter" i min smärtfylda kropp när jag hör den, man blir glad!!!

Hoppas att det funkar för dig också, för jag(+man+husbil+morfin) tog mig tom. till Grönan bara för att se honom o få min energidos!!!

Ha en så bra dag som det bara går!

Kramis från Hexan själv!

fiberfrossa sa...

Så där blir det ibland. Desto roligare när du kommer igen, tänker jag, för dina texter är efterlängtade. Kram!

LillaFlisan sa...

Moullinou!

You got mail!

Men du behöver INTE svara..........

Puss

Flisan

Floras Kulle sa...

Men liiiilla stumpan...

Är vi lite deppelideppiga...?
Du som är så rar-och-duktig-och ambitiös-och-SNYGG och allt!

Allvarligt, det låter som djupaste PMS-träsket. Jag fattar aldrig att det ÄR det, förrän jag stirrat i väggen i tre dagar och lipat för att mitt liv är förspillt, vårt hus är fult och ingen gillar mig EGENTLIGEN, dom bara säger det för att jag inte skall ta livet av mig. Buuuääääh!!!

Där någonstans brukar mannen (lite försiktigt) flika in: "hörru, kan det möjligen vara...?" Varpå han får en utskällning, men jag brukar ändå komma till insikt.

Det finns en sol bakom molnen, vännen! Helt säkert!

Kramar:
Annette

smultron sa...

Här får du några ord av mig:
pudding
godbit
rödtjut
bamsekram

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
margit sa...

Tänkvärd text!

Anna sa...

Vännen...

Jag känner mig också en aning ordlös, så jag sitter också och väntar. Eller ja, väntar och väntar, jag bakar surdegslimpor, gör storkok tomatsås, bygger lego och tittar på havet.

Så länge.

Snart kommer solen och orden igen! Kram.

oumberligating sa...

Ser att "Hixis" redan varit här och gett "energitips" hon är klok hon "Hexan" att vi är en riktigt Hiphop familj har du redan förstått.
Funderar på att ta kontakt med en av de bästa Sejdarna och offra min värsta blingbling klocka för att få dig på "banan" igen. Klart Freja ska "dansa" igen!
Hiphop, fornmytologi hur går det ihop, man måste väl vara en "modern Viking" (ler)!
Håller med, plåster är för veklingar, skulle visat min sargade fot på bild på min blogg, men "Lilla Frun" gillade inte bilden!
Ha det så bra som det bara går!
Kram ifrån Peter!

oumberligating sa...

Rana! Äntligen! Nu förstår jag varför det låg en strumpa i blomman. Fast nu är ju hela inlägget meningslöst, för egentligen så är det ditt "fel" alltihopa! Nu när du är borta ifrån bloggen, så behövdes det någon ny slags "Rana" som kommenterar min konstigheter och vad händer, orginalet Rana i orginaltappning dyker upp, har jag nu kommenterat och lockat och pockat cirka 100 galna växtkvinnor helt i onödan? Inlägg kanske är tidigt att göra för dig Rana, men lite KBT i kommentarsform är nu bra som "mjukstart"!
Ta det lugnt i början, bara!
Kram ifrån Peter!
PS: Om nu tullen, jodbruksverket eller någon annan myndighet dyker upp hos mig, så tänker jag säga att det är din "blomma"! För som sagt hade du bloggat på som vanligt så hade jag aldrig visat bilderna på min "Lilla Älskling", hon heter föresten Barbro efter min förra chef (ler)!

Anna-Lena sa...

Men så är det nog bara ibland för alla i alla möjliga situationer. Att man inte har mer just nu!.. Men jag hoppas du komemr åter! DIn blogg är otroligt mysig och varm och härlig! Som du! Kramar

Karins fotoblogg sa...

Helloooo snygging! Du finns för allmän beskådning :)

Så fin!

Kram

ps...gissa om jag hittar blått plastgrus överallt.... ds

Carro sa...

Känner så väl igen mig i det du skriver. Mina ord har också varit bort ett par veckor nu... Tappade dem nånstans mitt i influensor, bajsblöjor,stress och kaos.

Nu tror jag att orden är på tillbakagång och jag sätter mig ner och väntar. Kom hit små berättelser! Kom!