27 september 2009

Fem år

Idag har jag köpt en klätterställning, en pippiperuk, en bilmatta och lite glitter. För det här flickebarnet fyller fem år imorgon. Jag fattar inte hur det gick till, för jag bar henne nyss under mitt hjärta. Men tydligen är det i alla fall så nu.

Bild: Femåring.

Bilmattan tror jag inte ett skit på. Har den ungen nånsin hållit en en bil? Men nu tyckte Mannen att hon skulle ha en bilmatta, och vem är jag att vara könsrollsnormativ? Eller för att säga som det är: jag orkade inte käfta.

Bild: Om den här presenten blir populär, ska jag personligen slicka på den.

Rösta på Rana

18 kommentarer:

NinaH sa...

Stort grattis till den lilla glädjekällan!! Hoppas att även bilmattan kommer till glädje!;-)

Fredrik sa...

Om inte annat så dämpar den ljud...
;)

Willewira sa...

Tänk att den lilla damen blir 5 år!!
Jo du, det går fortare än vad man någonsin kan inse att det ska göra. Njut av varje ögonblick!.... Har jag fått höra i alla år.
"Ja, ja, det ska jag göra" har jag svarat och insett redan varje gång att det är en omöjligt uppgift. Så fort går det!!

Fast du min vän lyckas så mycket bättre än jag... du skriver ju ner många av de små ögonblicket. Ta bara detta med att göra smoothie av fem vinbär - underbart litet ögonblick!!!

När det gäller bilmattan... Lille Brottarn kanske får lite kul? :)

Ge din goa lilla tjej en födelsedagskram från mig!

Sen kan du få en du med. ;)

Nu får vi snart träffas igen...
kramar
Willewira

Plupps krypin sa...

Ja, man tycker att nyss var de jättesmå, så plötsligt har de skaffat sig kille och pojkarna har fått basröst. Men mamma är ju fortfarande ung eller...
Gratulerar din sötnos.
Yvonne

smultron sa...

Jag hade älskat en bilmatta när jag var liten! Hade en rutmönstrad som fick fungera som parkeringsplats. Mina ungar fick en men den var bara kul ett tag och sen åkte den ut för rummet blev så "rörigt", för mycket färg och mönster helt enkelt. Jag blev nästan åksjuk av bilmattan ;)

Anonym sa...

Grattis till söta dottern!

Kotte sa...

Ja, det går snabbt även när andras barn växer. Min bästa väns son fyller strax 4! Det var inte alls länge sedan jag matade honom med nappflaska. Konstigt det där.

Hoppas din dotter får en fin födelsedag.

Lina sa...

Så fin bild på gullstumpan. Hälsa och gratta henne så mycket från mig och Melker!
Kram
/Lina

oumberligating sa...

Just den här modellen av bilmatta, med gummiöverdragen baksida är perfekt att rulla in ungarna i när de är för stökiga, gummit gör att de inte kan åla sig ut. Brukade straffa mina när de var för stökiga med den metoden, jag lät alltid huvudet vara ute, sedan blev det hundra pussar som staff.
Lite som Lasse Berghagen, gulligt men ändå lite läskigt!
Kram ifrån Peter!
PS: Rana jag har hittat en fin "offerplats" med "styrkan" kvar, jag lovar!

Zäta sa...

Jag är rädd att du kommer få slicka...


Gratta Surrabutt från mig och resten av Zäta-familjen.

Slow-Eva sa...

Med en så fin bilmatta kanske hon kommmer börja leka med bilar. Jag älskade min bilmatta när jag var liten :)

Anna sa...

Jösses, mina gratulationer kommer på tok för sent.

Stora tjejen... Hur emottogs bilmattan?

Daniel sa...

Man grattar!

Men tyckte hon kunde få en gul byxdress så hon kunde tjoa till Carola!

Lillianna sa...

Haha, jag tror inte du behöver oroa dig för mattan. Om din tös är det minsta lik min (som fyller 5 nästa vecka) kommer hon knappt se åt den. Om det är en matta som får vara med i leken återstår ju att se, men några bilar tror jag inte på...
Skulle min lilltös ha en sån matta skulle diverse Polly-pocket dockor traska runt på den och kanske gå över på övergångsstället.

Låt du mannen ligga på mattan och köra sina bilar, då blir de ju iallafall använda 1 gång...

/Lillianna

Sväris sa...

Dags att slicka mattan! Den var mycket populär hos kusinerna ;o). Tack för senast!/Malin

Humlamamman sa...

Ja, de växer som ogräs de små liven. Ska bli intressant att se hur hon mottager mannens present.
Vilken talang Surrabutt har, tror att jag får anställa henne i företaget. Hur är det, får barn jobba vid 5-års ålder?? Kram Susanne

pärlbesatt sa...

Jag skrev inget här för att... kommer inte ihåg men det kan vara att jag tänkte messa istället. Sen hände... nåt jag inte kommer ihåg och det blev inget messat! :( :( :(

Hälsa så gott från pärltanten!

Jäm sa...

Håller tummarna för att du ska slicka matta. Hahahahahahahaha :D :D