11 september 2009

Tiara

Stort vitt kuvert i famnen på en liten flicka. "Är det till mig..?" utbrister hon förtjust. Så får hon fram den, tiaran. Prinsesstiaran, älvtiaran, skogstiaran, sagotiaran. Lille Brottarn blir inom loppet av en nano först jättearg att den inte är till honom och sen jätteglad att han får rita på kuvertet. Och Surrabutt sitter med tiaran i famnen och säger ett andlöst "nämen...".

Tusen tack, du generösa pärlbesatta människa. Surrabutt hälsar att hon blev "supersupersuperglad".

Rösta på Rana

16 kommentarer:

Lina sa...

Fint för gullpluttan! Men stackars brottaren. Hade glömt hur det var. När vi var små syster och jag, brukade mormor och morfar alltid vara tvungna att köpa en tröst-present till den som inte fyllde år. Tänk va hemskt att bli utan.
Tänker på dig!
/Lina

Daniel sa...

Allt som e ditt är mitt. Men allt som är mitt är mitt.

Eviga syskonkärleken :)

Ines sa...

Tänkte mest önska er en fin helg! Hörde någon ville vi skulle gå på mässa.
/Ines

lottens vita och gröna sa...

kära söta grodis, guuuuuuuu vad jag skulle vilja vara surabutt nu, vilket superduper diadem alltså!!!
höstkraaaaaaaaaaaaam lotten

oumberligating sa...

Oj,nu var det ett sådant fint inlägg igen som bara Rana kan göra och jag sitter nu på Lördagskvällen och skulle skriva en rad om mina cykelbyxor, du vet de gröna med lite för korta ben, men inte kan jag skriva om det under dessa fina bilder!
Skriver istället att jag saknar min egen "Lilla Pärlbesatta Prinsessa", va tiden går fort, nu är hon snart en 16 årig riktigt partydrottning! Nya pojkvännen är 21 år, känns som en fin kille, har pratat med honom i enrum så han vet vad som gäller (ler.
Ibland så önskar man att vissa minnen och stunder skulle kunna fastna i minnet precis som på bilder, fast tränar man sig så kan man göra det, sätt dig och håll i din "Prinsessa" blunda och lukta och bränn fast minnet, skulle jag blunda nu så känner jag också en 5 åring i min famn.
Ha en fin kväll vr du nu än är!
Kram ifrån Oumberlige Peter som är nostalgisk ikväll på sin blogg cykelbyxor och 80-tal kan det bli härligare?

Elina sa...

Men lilla tjejen då, vilken fin present!

Trevlig helg fina Rana ♥

Zäta sa...

Söta rara
vilken fin tiara!

Förstår att hon känner sig som en riktig prinsessa i den!

Alexandra sa...

Jättefint. Blev det ett stort eller ett litet "fack"? :D

Hjärtat Mitt sa...

Gullepluttan då! Sicken liten prinsessa :)
Tur att Lille Brottaren nöjer sig med mindre.

Skrattar högt år förra inlägget!!!!
Snacka om att få höra det resten av livet.

Ha en underbar helg.
Kramen Mari

PS Måste säga att teckningen av mannen var superlik :)

Almas mamma sa...

Så hon gillar bling bling din dotter...Det kommer nog min dotter också att göra i framtiden. Hennes pappa kom precis hem från USA med en Humla klänning med tillhörande randiga strumpbyxor och en Humla tiara. Så förutsättningarna finns där.

Karins fotoblogg sa...

Sweet!

Kram

Funderar just på vad vi ska äta i helgen... Något förslag? Jag har fantiserat om skaldjur och räksoppa men jag är säkert den enda som är det. N delar inte riktigt min förtjusning för räkor och kräftor.

Ja, ja... nåt blir det, kram igen!

Emma Clara sa...

hejsan...längesen!!!!! här har man börjat jobba och det känns som om allt bara ramlar över än....kul att få sitta en stund och le åt dina underbara inlägg!!!!!!!!!kraaaam!

pärlbesatt sa...

Hej gullet!

Eftersom du inte finns på Fejan så kanske du inte visste att jag åkte bort en vecka. Det är alltså inte så att jag dissat dina kommentarer på min sida eller ditt inlägg här, jag har bara varit iväg en vecka. Och nu är jag sjuk. Men sen kan vi väl kaffa lite?

margit sa...

Oh, va sött o gulligt

Anna-Lena sa...

Så underbart fint! :) Härligt med riktigt fina bloggvänner :) Kramar

Anna-Lena sa...

Så underbart fint! :) Härligt med riktigt fina bloggvänner :) Kramar