05 september 2009

Kusin Kvicksilver

Vad mysigt att ha en liten brorson som nattgäst. Något som närmast känns som föräldrainstinkt kickar in, när hans mor och far inte längre är i krokarna. Han har bott i mitt hjärta sen han föddes - men nu när jag tillfälligtvis är hans tryggaste punkt i tillvaron, blir bandet mellan oss så tydligt. Det är så lätt att älska och ta hand om det där lilla fina kvicksilvret till gosse. Han är ju också mitt blod.

Bild: Sagoläsning för Lille Brottarn, Surrabutt och Kusin Kvicksilver.

Sen ligger han och Surrabutt, precis jämngamla, i samma säng och pratar om snälla monster och bajskorvar till klockan halv elva på kvällen. Jag ligger i samma rum och krånglar med Lille Brottarn, som väljer att gå bärsärkagång över livet just den här kvällen. Jag ligger och lugnar honom medan jag lyssnar på de stora barnen. De är fyra år, men kunde lika gärna ha varit trettiofyra eller femtiofyra:

Han: Men du kan väl flytta in lite, det blir så trååångt.

Hon: Men vi kan väl kramas medan vi sover? Det är så mysigt.

-

Rösta på Rana

15 kommentarer:

Suzan sa...

aww.. jag dör!!

Suzan sa...

aww.. jag dör!!

Niklas exponeringstränar sa...

Hmmm...det ska börjas i tid :-)
Är du haj på blogger? Min "header" eller vad det nu kan heta bara försvann...och jag kan inte få dit nån igen. Tips mottags varmt.
Ha en kväll
/N

NinaH sa...

Ack ja...;-)

pärlbesatt sa...

Jag dör nog lite jag också, i vanlig ordning här inne.



:)

Fredrik sa...

Har du varit här hemma och tjuvlyssnat va? :)

Niklas exponeringstränar sa...

Headern som nu syns liksom bara fanns där...jag har inte lagt dit den!? Försökte lägga till en bild, men den blev bautastor, så efter jag valt "tag bort bild" så blev det som det är nu. Sehr Müsko.
Ber frugan om hjälp i morgon.
/N

Anna sa...

Vilka godingar du har! Njut...

Agneta sa...

Hahaha! Gullungar!

Lina sa...

När någon gör så på mig, giper tag, som på veckans skiss, känns det alltid som att kroppen ger upp, slutar streta, ger sig hän och känner sig bara så trygg. Det är skönt!
Fint Rana.
/Lina

Ines sa...

Visst är det väl fint att kramas och ligga nära när man sover. Så himladens kärleksfullt. Jag önskar jag kunde gilla det.
/Ines

Zäta sa...

Mysigt för dig också, att ligga och höra deras prat.

Bara önskar du får sova...

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Haha..SÅ gulligt sagt =)

Kotte sa...

Ser ut som en fin sagostund!

Roligt att ligga och lyssna på deras funderingar :)

Sväris sa...

Vad gulligt du skriver om de små liven! Det är ju precis så där det är nu. Tack för att han får bo i ditt hjärta. Kram