23 augusti 2009

Ansiktsmålning

Nio veckors semester är över. Imorgon tar jobb och plugg och förskola vid. Får man säga att det ska bli ganska skönt?

Medan Mannen ägnade sig åt nåt mystiskt elektriskt projekt i köket, tog ungarna och jag tillfället i akt och ägnade oss åt lite härlig ansiktsmålning. Surrabutt blev ett jätteläskigt (jorå) lejon. Lille Brottarn fick bli en svart katt. Han blev emellertid helt galen när jag ville ta en bild av honom. Av respekt visar jag därför inte den bilden jag trots allt hann ta, innan han slängde sig över mig med alla sina sjutton asförbannade kilon bakom hoppet.

Jag ångrar att jag fegade ur när vi skulle åka och handla mat; Surrabutt tyckte att det var självklart att jag också skulle måla mig till ett djur. Borde kanske ha försökt med spindel..?

Bild: Lejonbarn.

Rösta på Rana

3 kommentarer:

Merja sa...

Jätte fin blev hon. Duktig du är!!

Karins fotoblogg sa...

Jamen du, ta med ansiktskritorna(el vad det heter...)jag vill också bli fin! Duktiga du!

Kram

Zäta sa...

Hahaha!

Snygg var hon. Jag skulle vilja se dig också!

Men det är ok om du sparar dig till påsk. Jag brukar vara enda påskakärringen på jobbet.