01 april 2009

Dubbelgångare

Det är trevligt att för en gångs skull inte vara den som hoppar på främlingar och säger pinsamma saker.

Scen vid Liljeholmen idag. Jag har Surrabutt i handen. Vi möter en snubbe som leende går rakt mot mig.

Snubben: Hej..!

Jag: Hej..?

Snubben (drar snäckan ur örat): Hur är det med dig då?

Jag: Bra..?

Snubben (beter sig så familjärt att jag börjar tvivla på mitt eget minne): Fan vad kul att se dig, Camilla!

Jag: Vad roligt. Men jag heter Rana.

Snubben (stirrar, rodnar, backar): Alltså... du är jävligt lik min kompis!

Jag (ropar efter honom): Det var bara trevligt!

Jag hoppas verkligen för hans skull att jag inte var lik någon av hans närmaste vänner. För då lär de inte vara så nära.

Bild: inte Snubben, men gesten är hans.

*

Rösta på Rana

13 kommentarer:

Nettan sa...

Haha, det var ju tur att han sa ett namn, så att man verkligen VET att det inte är någon man känner... För jag skulle ha trott att han kände mig men att jag inte kände igen honom, för jag är urusel på att känna igen folk... Pinsamt urusel!

Kram från en förvirrad BK:-)

oumberligating sa...

Du skulle fortsatt och låtsas, det är ju i allfall 1:a april, i bästa fall kanske han var skyldig Camilla pengar, testa nästa gång!
Haré fint!
Kram från Peter!

Anonym sa...

Hihi, jag gillar att du ropade åt honom...Jag har en kompis som jobbade och intervjuade folk på stan. Hon trodde att hon såg våran gamla bildlärare Janne och började med en tantvinkning och ett "HO HO", sen pratade hon med honom i en halvtimma innan hon insåg...Det konstiga/roliga var att många av hans svar kunde stämmma in på Janne, men det var ju en slump.Stackars gubben såg mer och mer fundersam ut :D

Synnøve. sa...

Sånt kan vara ganska skoj ibland. Men bara ibland.
Har råkat ut för det själv.
Men han fattade inte att det var fel trots att jag pratade norska.
Till slut frågar han varför jag låter så konstigt....
Då kommer han på att det var fel person. Men han tackade för ett trevligt samtal ialla fall.
Nu önskar jag dig en härlig kväll.
Kramen Synne.

MorsanMia sa...

haha..
tur han inte kysste dig eller nåt

Maria sa...

Jag har gjort en liknande grej. Gått fram till en person och beklagat att hennes pappa dött och förklarat att jag hoppades att de hade kunnat njuta av den sista tiden tillsammans. (Dog i cancer och hon valde att ta ledigt den sista tiden för att kunna vara tillsammans). Problemet var bara att jag pratade med fel tjej och var så inne i mina tankar på hur jag skulle beklaga sorgen på ett snyggt sätt så jag fattade inte när hon sa det första gången. Lugnt stod jag där som en guldfisk och det kändes som flera minuter innan jag dunstade därifrån med ett förlåt.

Lina sa...

Ler! Gillar möten med främmande människor, speciellt när dom är oväntade. Träffade en trevlig tant igår som fick äran att rätta till Melkers mössa där han satt utom räckhåll(för mig) på min rygg.
Ha det fint!
/Lina

Mamman sa...

Haha, det var roligt!

Jag tog fel på min man och en annan karl en gång. Vi var och handlade och stod i kön till kassan. Jag kom på att jag glömt något och gick iväg för att hämta det. När jag kom tillbaka och la ner det jag hämtat i shoppingvagnen så fick jag se att det låg massor med annat i vagnen, sådan som vi verkligen inte hade tänkt köpa. "Men! Fan vad du har plockat i mycket då!" sa jag surt. "Ja, det kanske blev lite mycket" hörde jag en röst som svarade och det var definitivt INTE min mans röst. Jag hade gått till fel person och längre bak i kön stod min man och höll på att skratta ihjäl sig. :-)

Kram!

Speja sa...

Huga, stackars människa. Killen alltså. Men han fick ju en vänligt bemötande. Ha en bra dag.

Hjärtat Mitt sa...

Som det kan bli.
Förhoppningsvis kan han skratta åt det, nu efteråt. Men just då är det ju bara så piiinsamt.
Tur att han sa ett namn i alla fall. Annars hade du kunnat gått där och grubblat över vem han var :)

Ett stort grattis till ditt VG oxå!
Måste kännas underbart!

Ha en skön dag!
Kram Mari i Marieholm

Niklas exponeringstränar sa...

Intressant det där med att bli misstagen för någon annan. Själv har jag blivit ihopblandad med Leif GW Persson och Adam Alsing (inte vid samma tillfälle dock).

Ha en dag och simma lugnt
/Niklas

Zäta sa...

Kul! Du kan ju ta det på rätt sätt också!

Jag bad en främmande karl att bära min handväska inne i en glasaffär en gång. Och jag sa det inte sådär vänligt och snällt heller direkt...

Jäm sa...

Hahahahahaha jag svär han raggade på dig hahaha