08 april 2009

Barnvakt

På långfredag har vi barnvakt. Svärmor och Joje hörde av sig: "Barnen kan väl få sova hos oss?"

Eh... okej då..!

Vad vill vi göra, hur ska vi få ut det mesta av denna barnlediga kväll? Bio, teater, kryssning, konsert, opera, restaurang..? Det finns ju så mycket på kul på gång, och det var evigheter sen vi var ute. Vi kände efter - och var eniga:

Det mysigaste vore att häcka hemma hos gamla goda vänner, äta god mat, dricka vin och bara vara. Vi ringde och raggadeÖverjaget och CyBorg, som sa ja. Och som förmodligen också kan greja barnvakt. Finkulturella utsvävningar i all ära, men avslappnad kväll *i goda vänners lag slår allt.

*) Jag sänder en tanke till vännen herr Berg, som av misstag brukar säga "i goda vänners samlag".

*

Rösta på Rana

10 kommentarer:

Synnøve. sa...

Passa nu på och njut av eran LÅNGfredag. Gör den riktigt lång. Du vet aldrig när den kommer åter. Eran dag alltså..
Långfredagen kommer igen nästa år...
Men inte...
Nä nu är det dax att dra täcket över skallen tror jag. Bara svammel.
Det jag menar är NJUT.
Har fått sms från W. Det var gott med ett par ord från henne.
Kramen och natta.
Synne.

Willewira sa...

Vad mysigt!! Njut av bara den!!

Själv får man använda barnvakten till andra nöjen, som ikväll inte är något nöje. Säger spännballong dig något???

Hur som helst så är jag så glad för vår träff!! En kort, men naggande god!

Puss och Kram!!
~W~

NinaH sa...

Ska man inte gå i mässa den dagen, Rana?!?!;-)
Äh! Ha det så barna-fritt-trevligt ni bara kan!!!! ;-)
Glad Påsk!

Karins fotoblogg sa...

Ah, trevligt, trevligt! Låter som att ni tog ett bra beslut tycker jag som väljer att häcka! :)

Kram

Tess sa...

Bra beslut! Låter trevligt. Händer att jag drabbas av "barnfristress" ibland och vet inte vad jag ska välja....brukar sluta med att jag blir sittandes i soffan och inser att barnen redan är på väg hem igen....

Nina sa...

Ja för fasiken! Man vill inte längre slösa bort barnledig tid på pubar eller andra hemska folksamlingar- avslappnad tid är bäst!
/Babiantuttar

Radhusdrömmar sa...

Skönt med barnledigt!

Hoppas att ni får en mysig helg :-)

Kram
Johanna

Gin/Ginny sa...

underbart! :) ha en riktigt trevlig helg!

Zäta sa...

Smart drag att bjuda bort sig själv, så man inte behöver fixa käk och städa och sånt där jobbigt.

Vi bjöd hem lite folk på påskafton men blev sen själva bortbjudna. Våra gäster kunde inte komma, mer än ett par, så vi sköt upp vår egen bjudning till maj och ska nu festa loss hos vänner istället.

Men på långfredagen blir det nog en TV-kväll i soffan med barnen. Det har jag längtat efter ett tag nu.

Anonym sa...

* Ha ha!:D