10 april 2009

This is typical

Det blir svårt att säga följande utan att låta som en riktig praktmartyr.

Vi har barnvakt ikväll och inatt. En avslappnad och glad afton med gamla, goda och likaledes barnfria vänner var planerad. Som ett brev på posten, eller vad säger man?

Jag ligger däckad med feber och har skallen full av snor. Jag tänker inte klaga, men jag tänker undslippa mig en väsning, lånad från Basil Fawlty: This is... typical!

Mer synd är det om Överjaget. Imorse när jag ringde för att berätta att vi måste ställa in det planerade partykalaset, hann hon före mig: "Du, det blir inget ikväll. Jag har magsjuka." Som sagt - typical.

*

Rösta på Rana

15 kommentarer:

annalarssonphotography sa...

Men vad faaan?

Vrid upp stereon och låt Alanis Morisette sjunga
'Isn't IRONIC don't you think?' för dig
Jag sjunger med härifrån och skriker
i bakgrunden: P.Ä.E.F!

Idag behövs det av många anledningar!

MEGAKRAAAMEN
A.

Emma Clara sa...

GLAD PÅSK på dig och krya på dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vigdis sa...

Din stackare... Man FÅR vara martyr när det blir så olyckligt! :(
Hoppas du kryar på dig och Glad Påsk!

kim sa...

:*

annalarssonphotography sa...

När du orkar finns nåt ljuvligt bittersweet att läsa på min blogg om du behöver skratta! :)

Krya på dig vännen!
Kramar!

lottens vita och gröna sa...

hellllllllo jaaaaaa it is typical, fy fasen för typicaler...bättra på dig goagroda så vi kan ses nångång!!!!
kraaaaaaaaaaam lotten

Karins fotoblogg sa...

Äsch! och skit. Men då kanske du åtminsone får vara sjuk och barnfri?

Glad Påsk i alla fall och krya på dig!

Kram!!!

Willewira sa...

Gumman!! :(

Du vet väl att man inte får säga orden barnfritt, ha roligt med vänner, äta gott i lugn och ro högt. Inte?? Nej, trodde väl det.

Nu har du lärt dig! Smussla nästa gång... ;)

Känner med dig vännen!! Detta är inte kul. När det är vår och allt. Fast snäppet värre har vännen din... magsjuka! Usch!

Krya på dig goaste du!!
Kramar i massor!
Willewira

(Är hemma nu... så skönt!)

Anna sa...

Så himla typiskt!

Vi skulle varit på stor fest hos vänner igår kväll. Det var andra försöket till en fyrtioårsfest. Även denna brann inne, p g a magsjuka hos deras yngste son.

Lagen om alltings jävlighet.

Men du; så glad jag blir över att matidéer lever vidare! Puss på dig.

Krya på dig, min vän!

oumberligating sa...

Ja, vad säger man mer än helt klart "Typiskt". Vet inte om du minns att jag skrev på ett inlägg för ett tag sedan om "spontanfest" min helt klara favoritform av umgänge, ringer runt, några timmar innan allt är dag, det blir visserligen stökigare att placera ut barn och få fram mat och liknande, men om det lyckas 1 av tre gånger så brukar de bli de mest trevliga festerna tycker jag. Planering och småbarns familj funkade aldrig hos oss när alla tre barn var små. Bilden där jag sjunger togs just på ett sådant här spontantillfälle förra Lördagen hemma hos ett par vänner och idag Påskafton så finns det en spontantanke på gång, men ett telefonsamtal för några minuter sedan säger att det kommer att gå ilås och vi blir några stycken. Var just ute och satt på kylen i husbilen så blir det inga problem även fast "Lilla Frun" skulle må dåligt idag, det vet vi aldrig förän hon vaknat vid 12 tiden, fast hon "ställer" aldrig in, hon bejakar livet till max, hur dålig hon än är, sedan kan de bli praktiska hinder, men det löser sig med husbilen, orkar hon inte gå så ligger hon kvar i den och vi brukar flytta festen till bilen och vi har många fina bekanta, en kompis har just gjort ordning så att vi kan parkera precis vid deras uteplats och då kan "Lilla Frun" umgås hur "risig" hon än är.
Hoppas verkligen då mår så pass bra att du orkar med lite "Påskfest" i hemmet lugna vrå i allafall.
Som sagt krya på dig och var rädd om dig på alla sett!
Kram från Peter!
PS: Jag mår djäkligt bra idag trots att jag cyklade 5 mil totalt igår, fast jag lyckade med konststycket att "bränna" pannan igår när jag cyklade ut till Dalarö igår.
Hjälm, jag aldrig i livet(ler). Fast barnen är fostrade till hjälm och eftersom de är vana vid det så änvänder bägge grabbarna hjälm, fast de är 20 och 17 år gamla, kloka barn jag har.
Min "uppfostringsprincip" har fungerat, visa barnen hur korkad du är så att de alltid vill vara bättre än sina föräldrar, ska ge ut en bok i den pedagogiken!
Som sagt ha det så gott som det bara går!

Nettan sa...

Så fasligt dumt! Jag säger det igen, ge f-n i att slappna av för då blir du sjuk! Stämmer eller hur?!
Hoppas nu att du kryar på dig gumman och att du trots allt får en fin påsk.

Bamsekram från BKn

Tess sa...

Stackare! Krya på dig nu!
Kram

Maria sa...

Vad typiskt! Det blir skönt när barnen inte drar hem så mycket konstiga baciller. Förhoppningsvis blir det då läge för socialt umgänge och barnfria kvällar.

Synnøve. sa...

Sånt får man inte tala högt om ju...
Bara tänka. På sin höjd skriva ner på papper...

Men nu får jag väl säga GO BEDRING till er allihopa verkar det som...
Kramen Synne.

Lussan sa...

Basil Fawlty har repliker som passar i de flesta sammanhang. Säkert har han också en som passar ihop med att du ska krya på dig, men just nu kommer jag bara på "Don´t drive over a mine, dear" och den känns inte helt och hållet hundra i detta nu. Jag får säga det själv i stället:
Get well soon, dear Rana! Because you´re worth it. Eller något. ;)