11 april 2009

Musbajs

Det är ändå ganska underbart att ligga däckad i feber och bli underhållen av småtrollen. Scen från igår morse:

Jag ligger på mage på golvet i vardagsrummet, rätt eländig. Surrabutt sitter intill och pysslar om mig: klappar på håret och säger fina saker och kupar sina små händer över mina ögon så att jag ska slippa bli bländad av solen.

Jag (rörd): Gud, vad du är underbar.

Surrabutt (allvarlig): Tack, mamma, för att du säger det.

Jag ler ganska brett åt detta, och en sekund senare kan jag inte låta bli att gapskratta, när nästa unge gör entré.

Lille Brottarn: Jag såg den musen på teven och den musen bajsade och... och.... (blir helt exalterad) och jag ÄLSKAR DEN MUSEN!!!!

Bild: Lille Brottarn är en glad kille.

*

Rösta på Rana

18 kommentarer:

Synnøve. sa...

Ungar är goa. De ser efter en när man mår dåligt.
Men vad var det för mus Lille Brottarn sett på tv hehe....
Kram Synne.

LillaFlisan sa...

Vill du!!???

Jag hade ju bokat ett enkelrum först men jag bokade om till dubbelrum i fall att....


Hahahaha!!!

Jösses!, Denna kommentar låter den!!

Kan ju lätt misstolkas, fniss!

;-)


Kram

Flisan

Annie - Annalunda sa...

Stackars Rana... sjuk...inte kul! Hoppas att du mår bättre...men visst kan det vara skönt att få vara lite ensam ett tag :)

Kramis och har mejlat dig!!!

Speja sa...

Musbajs. Det finns väl inget roligare;) Krya på dig.

Jäm sa...

Haha snälla barn :D inte var jag så snäll när jag var liten :P

Glad påsk! :)

hemma hos Bus sa...

Vilken liten goding...
Stackars dig som är sjuk, och är det inte typiskt när du skulle få en barnfri kväll!!!
Krya på dig gumman. Kram

Niklas exponeringstränar sa...

Smågangsters ja...den sorten känner vi till eller hur!? :-)

Blev det nåt hemmamüs i fredags sjukdomen till trots?
Så fort jag ser din eller Knickens blogg, eller era namn på min egen så börjar jag tänka på "Darth v, en helt vanlig kille." Vilken humor!
Roligt som läcker längre :-)
/Läckerkexet

Sill-Britt sa...

Du måste vara en helt exeptionellt underbar person, man "får" bara inte så fina barn- man förtjänar dem, uppfostrar dem, förvaltar dem, älskar dem. Dina barn säger så vackra saker att jag blir helt tårögd. (Jaja, musbajset kanske inte var vackert, men när man ser bilden och KÄNNER kärleken. Ja då blir det vackert!)

Lussan sa...

Sötnosar! De här små barnen kommer att bli någonting stort en dag! Nej, det är de förresten redan. Värmen vääääller ut här. :D

Gin/Ginny sa...

Vad fina de är! :)

Tack! Men lite dålig känner jag mig, har tänkt jag ska börja packa sen vi gjorde slut och igår började jag! det är en månad sen nu, typ! :-o Men jag ska absolut ändra tänket.

Jag har ju BARA 2 kartonger kvar,(innan jag måste hämta fler) det var ju ändå något som sagt. :)

Kannor och karaffer sa...

Hej vännen,

Har fortfarande blåsor under fötterna....ska akta mig bättre för elden nästa år ;-) eller om det nu berodde på drycken - nä så var det nog inte....

Du förresten det där med bajs det går inte över - vid så där 40-45 så infaller det temat lite nu och som kryddiga skämt bland de manliga i familjen.

Bara så du vet....

Massor med kramisar
Ann

Daniel sa...

å musar gillade jag tills jag var 5eller 6 ;)

Lallis - liv och leverne sa...

Goa killen:)Hoppas att du mår bättre.
Kram Lallis

Fisken sa...

Musbajs is da shit!

Zäta sa...

Vad lik han är sin far. Utseendemässigt menar jag...

Onan hette den där kille som spillde sin säd på jorden.

Vad typiskt fånigt att bli sjuk när man ska få göra nåt kul! Hoppas du friskat på dig nu och att ingen mer blivit sjuk.

Kram
Zäta

MorsanMia sa...

Vilken härlig bild

Karins fotoblogg sa...

Hallå sjuklingen! Hur mås det?
Ja.... hur kan man låta bli att älska en bajsande mus??? :)

Kram

Knicken sa...

Vill du ha kaffe? Facebooka mig om det i så fall ;-)