13 juli 2009

Orange

Den här Lille Brottarn fyller tre imorgon.

Surrabutt: Och då ska vi baka en tårta åt dig. Vad vill du ha för tårta?

Lille Brottarn (tänker efter): En rund!!

Surrabutt: Men vad vill du ha för sorts tårta?

Lille Brottarn (tänker igen): En stor!!

Mannen: That's my boy.

Surrabutt: Vad önskar du dig i present då?

Lille Brottarn: Orange!

Surrabutt: Men vad menar du, vad vill du ha i paketet?

Lille Brottarn (upprörd): Jag vill ha orange, jag vill ha jättejätteorange!!

Rösta på Rana

6 kommentarer:

Bella sa...

Underbart att vi kan ha våra egna bubblor! Det är klart att han skall ha en orange födelsedagspresent och en stor, rund tårta!
Kram önskar Bella och en härlig födelsedag imorgon!

Markus Gisslén sa...

hahahaha sagt det förr - underbara barn! Hoppas födelsedagen blir lyckad!

Jojo sa...

Hehe, min unge är likadan ;) Allt ska oange, inte ens nära min favorit färg, men som den underbara mamma jag är låter jag honom ha allt orange, ionom rimliga gränser.. :)

Kram Jojo

Fredrik sa...

Klart han ska ha orange, ge grabben orange!!!

Go gôbbe från Götet sa...

Aha, Lille Brottarn kan redan engelska!

Då é dé bara å ge sig ut å köpa en stor påse/säck med apelsiner. Enkelt och mycket billigare än att köpa exempelvis en djurpark i plast från Lego!

Å så apelsinchoklad av lämplig sort - Always är väl dessutom förpackad i orange kartong?

LillaFlisan sa...

Naaaaeee!!!

Vilken liten puddingpralin!
Hälsa och gratta!

Kram

Flisan