01 juli 2009

Polygami

Jag blir galen på henne, blir löjligt provocerad bara hennes nuna dyker upp i rutan (och det gör det ju rätt ofta i olika debatt- och lekprogram). Men det hindrar inte att jag spelar hennes senaste platta igen och igen och igen.

Snälla, snälla, snälla, snälla

Jag ber dig, snälla, snälla, snälla, snälla

Stanna kvar hos mig

För jag behöver ju dig

Ungarna och jag äter frukost medan af Ugglas sjunger för oss.

Lilla Brottarn: Varför den tanten ledsen?

Surrabutt: Varför går farbrorn ifrån henne?

Jag (ogenomtänkt): För att han ska flytta ihop med en annan tant.

Surrabutt: Varför det?

Jag (svävande): De var nog inte kära i varandra längre... Han ska gifta sig med en annan tant.

Caroline af Ugglas: Snälla snälla snälla snälla...

Surrabutt: Jag tycker de ska gifta alla tre.

Jag (smått idiotiskt samt med queerperspektiv): Mmm, men det får man inte... i Sverige. Men hon blir snart glad igen, för hon ska träffa en ny farbror eller tant.

Lille Brottarn (nickar energiskt): Ja, sen hon ska gifti med annan farbror och tant.

Surrabutt: De ska åka till ett annat land och gifta allihop, för det får man där.

*

Rösta på Rana

10 kommentarer:

Sus sa...

=) Jag är ölite kär i caroline...kanske jag ska haka på och gifta mig med dem jag med...?

Sus sa...

(jag la till dig i min rullista eftersom jag kom på mig att le flera gånger då jag läste flera av dina inlägg)

Lina sa...

M lilla gulliga ungar och lilla gulliga dig. Ibland är det inte så jävla lätt att försöka vara openminded (ursäkta att jag slänger in engelsk term, lite fjantigt enligt min mening, men vad säger man?). Melker har en bland annat en rosa napp. Vet inte hur många gånger vi fått höra, -nej men har du en rosa napp? Hur ska det gå för dig då? Och hur många gånger har människor bara tagit förgivet att han blir kär i söta fina flickor när han blir stor? Man vet inte, ingenting. Stackars Caroline.
/Lina

Hannis sa...

Hehe!
Kan nästan bli en dokumentär när små smarta barn ställer frågor.

Vilka pjuck du skaffat dig!!
Skulle bli som en flaggstång i dom=))
Kramen Hannis

Karins fotoblogg sa...

Jo du.... :)

Annars då?

Kram

Marie sa...

Ha ha haaa! Varför den tanten ledsen? Häftigt att de redan lyssnar så på orden och texten. Detsamma med Winnerbäck ju i ett tidigare inlägg:)

vaniljlatte sa...

Jag älskar den sången!! Den kom ju precis i samma veva som.. ja. Det var så hemma hos oss.

Nu måste jag lyssna på den igen. och se om jag klarar av den utan att gråta ;)

Jag gillar henne skarpt, men som sagt, hon är svår att se på..

vaniljlatte sa...

nä.. det gick inte.. :/

Markus Gisslén sa...

hahahahahaha dina barn är fantastiska!

Zäta sa...

Jag är ju mest för äktenskap mellan man och kvinna, och så är jag mycket för "Ugglan".