12 juli 2008

Gröna lördagsbestyr

Äntligen har jag hunnit ägna mig åt trädgårdens olycksbarn - entrésidan - lite grann. Gräset där var inte klippt överhuvudaget hittills i år. Hur fint tror ni att en oslipad handjagare bet på meterhögt gräs? Just det. Och äger vi en lie? Icke. Ännu en fråga: exakt hur begåvad och framförallt trädgårdsmässig tror ni jag kände mig när jag låg med rumpan i vädret och klippte den så kallade gräsmattan med sax?

Medan jag har ägnat hela dagen åt att flytta plantor, klippa bort vissna blommor, rensa ogräs, klippa gräset och vattna hela trädgården - har den övriga familjen varit sysselsatt med viktigare saker. Nämligen detta:

*

Rösta på Rana

2 kommentarer:

C. Meow sa...

Ha, ha - jag har samma bekymmer. Ingen trimmer och ingen lie och massor med vildvuxen trädgård. Övervägde sax i ca 27 sekunder.

Resten av familjen verkar ha haft en slitig dag medan du roat dig i grönskan ;)

Millas hem sa...

Håller med...om att deras "viktiga" saker Är viktigare!

Fasen vilken lång kommentar som bara försvann! Synd!!!
Kram Camilla