19 februari 2009

Innan jag fick barn

Innan jag fick barn

- behövde jag inte tömma fickorna på harbajs innan jag slängde kläder i tvättmaskinen

- hittade jag aldrig små stenar under min kudde

- kändes det inte som höjden av lyx att få vara ifred på toa

- var det ingen som gömde telefonen i dockhuset

- fick jag inte njuta av dialoger som den nedan (från imorse):

*

Surrabutt (sitter på toan): Mamma, nu ska du få höra.

Jag: Jaha?

Surrabutt: Först trodde jag att det skulle bli bajssås...

Jag: Mm?

Surrabutt: Och bajset ville också bli bajssås - faktiskt.

Jag: Jaha..?

Surrabutt (triumferande): Men... men jag gjorde så att det blev vanligt bajs!!

Bild: liten oskyldig flicka besvärjer bajssåsen.

*

Rösta på Rana

12 kommentarer:

Anonym sa...

Gumman - jag är så kär i dig med! Din blogg är helt underbar :-) Saknar dig i miljoners massor. (Substantivet är blogg) - puss

Solrosfrö sa...

Tack för förmiddagens skratt ;) Hälsa surrabutt!

Anonym sa...

Åh, perfekt med en sån besvärjelse! Magsjuka väck! Det där måste jag lära mig. Pronto.

Jag är finsk men född i sverige. Riktig "purfinne" med den mentaliteten, men jag har kanske snappat upp lite svenska manér också- pratar lite mer (babblar, tycker de finska släktingarna som bara säger nåt när det är viktigt) och tål inte allt för varma bastusessioner. Men jag kan svepa en rackare utan att blinka, haha.

a n k i e f o n t ä n sa...

Vad duktig hon är!!! :)

Anonym sa...

Bajs-sås! Har aldrig hört uttrycket. Låter på något (matförknippat) sätt äckligare än lilla Svalans räserbajs.

Linda Lunda sa...

LOL! Tänk vilket rikt liv du fått!
NJUT KNASRANA! Det går så fort över... snart är hon 'Huga' 14... år... helvetestid!
Linda

Linda Lunda sa...

Glmde... göm denna bloggen för henne då.. hon kommer dö av skam om hon får läsa.... LOL!
MOHAHAHA.. eller så gömmer du den inte....

Anonym sa...

Läste en intervju med Julia Roberts. Hon undrade vad de hade gjort med all tid innan de fick barn. Först när man hade barn insåg man vilka enorma tidstjuvar de är.

MorsanMia sa...

Livet innan barn kan man sitta och tänka nostaligiskt på..
Men samtidigt vill man ju inte tillbaka

oumberligating sa...

Det här med bajs, ser att det finns en djäkla massa barnböcker på Bokrean just nu om bajs, snor och öronvax kan det vara sjuttiotalisterna som nu skriver om de då så populära ämnena, min favorit bok från cirka 1970 var: Morfar är död och Mamma har mens, bägge mycket "skumma" för en 6 åring(ler).
Tömmer min stora sons fickor just nu och då handlar det om skruvar och små kabelbitar som sätter igen tvättmaskinen, han fyller 20-år nästa månad tiden går fort!
Ha en riktig fin och trevlig helg önskar Peter!

Annie - Annalunda sa...

Älskade vännen min!

Här är det inte bajssås utan kräksås... uschanimej... Ja inte jag men en viss liten fröken... orkar du och har lust så är jag hemma!!

Kramkramkramkramkram

Synnøve. sa...

Är det inte bajsande elefanter så är det bajssås....
Ja di barna di barna.
Detta var dagens absolut bästa skratt.
Tack för det.
Kram Synne.