12 februari 2008

Coola ner, mamma

Vi är på väg hem från dagis. Dottern Surrabutt, 3 år, diskuterar sin framtid. Hon går i bröllopstankar.

Surrabutt (dramatisk berättarröst): Jag veeeet inte vem jag ska gifta. Jag undrar vem jag ska gifta. Vi får se vem jag ska gifta.

Jag: Du kanske ska gifta dig med Lukas? Eller med Niklas eller Viktor?

Surrabutt: Nej, jag ska gifta med min lillebror.

Jag (frigjort): Vi får väl se hur det blir. Vad spännande det ska bli.

Surrabutt (avmätt): Inte SÅ spännande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken trevlig och välskriven blogg. Tack för kommentaren på min. Hit återvänder jag gärna. Får jag länka till din blogg från min? Hälsningar, Jasmina

Anonym sa...

*skrattar högt*
Dom e' för goa å härliga!!!!!
Harebra. /T

Anonym sa...

Dom är roliga! När min äldsta systerson var liten ville han gifta sig med mig:) Smickrande!