29 februari 2008

Så nära..!

Lille Brottarn vaknar halv fem. Okej, det känns ju lite väl tidigt. Men se på den. Med välling och en halvsovande, oskönt sjungande moder bredvid sängen låter han sig nöja. Och somnar. Nästan. Han ligger avslappad, varm, mätt, trygg, trött. Öppnar ena ögat och kikar på modern. Och vad gör modern då? Hon skrattar till - bara för att han är så gudomligt, orimligt söt. Gensvaret är ögonblickligt, en reträtt omöjlig.

Så nu är han och jag upp och lajar. Vilken nybörjarmiss. Nu..!

2 kommentarer:

Linda Lunda sa...

Nu har jag läst ikapp det jag missat under tiden jag varit dödssjuk!
Du är bara helt sanslöst underbar med dina texter!
Linda

Annie - Annalunda sa...

Ja du är underbar med dina texter... jag kan riktigt känna hur mysigt det var att ha en gosig liten brottare hos sig... :)

Kram Annie