22 april 2008

Tre inredningsköp

Kaoshouse, som har den sköna bloggen Drömmar om Gotland, har utmanat mig: visa tre inredningsinköp - det senaste, det bästa och det sämsta.

Senaste inredningsköpet: zinkkrukor från IKEA. Stora, snygga, billiga - och precis det jag var på jakt efter. Det kommer att bli så fint till det grus vi ska lägga på framsidan.

Bästa inredningsköpet: det finns många, men jag väljer garderoberna. Också från IKEA. Törs jag säga att två meter är mina, och en meter är Mannens? Livet är orättvist. :-)

Sämsta inredningsköpet: det finns många, men jag väljer den här skithyllan från IKEA. Hur vi än gör så lutar den betänkligt ut från väggen. Undrar vem som ska få den i huvudet först? Ser inte alls ut som i katalogen. Beror det på konstruktionen, väggen, IKEA eller - hemska tanke - oss?

Jag skickar härmed denna utmaning vidare till Anna (Jensens tankar), Helena (Fläckvis fint) och Anna-Lena (Anna-Lena-Nära).

*

Rösta på Rana

15 kommentarer:

Anna sa...

Oh yes, jag får ta fram kameran! Återkommer i eftermiddag, måste jobba lite först.

Var dags glimtarn sa...

En sån där luthylla har vi haft, och skrotat ; )

Anonym sa...

Kan inte lutet bero på att ni inte satt skruvarna i väggen lite snett neråt?
Jag har gått och suktat efter sådana hyllor (lack heter de va?) tidigare, men det gick över nu.

Sanny och Helena sa...

Vilka snygga saker :)
Jag antar utmaningen, ska gå och granska mitt hem genast!
Kram H

Anna sa...

Är det jämnt nu då!? :o)

Anonym sa...

Har en Lack-hylla över sängen och själv tycker jag den är toppen. Men å andra sidan tror jag maken förstärkte hyllan med längre skruvar eller nåt för att den skulle sitta som den skulle:-)

Gillar krukorna/spannarna, ser absolut ut som något som min lillasyster skulle köpa. I mitt fall är det inte mycket idé då jag har de mest ogröna fingrar man kan hitta.... Men snygga var de:-)

Kram Nettan

Anonym sa...

Konsoler under hyllan är bättre...//Snickare

Anonym sa...

Halloj!! Ursnygga krukor, vill ha!!! Hos oss är det tvärtom med garderoberna. Jag vet ingen karl förutom min man då, som har mer garderobsutrymme än sin kvinna. Men så är det som sagt hos oss. Han är dessutom urpetig med om jag lägger in kläderna i fel garderob. Hur ska jag veta vilka sorts strumpor som ska till vilken garderob?????

Peters Projekt sa...

Wow, Rana goes inredningsblogg ;)

Tre IKEA av tre möjliga - Kamprad kan han! Att sedan en av tre inte fungerar som Kamprad & Co tänkt sig - det är bara att acceptera . . . kanske.

Tror annars att den stackars hyllan belastats mer än det är tänkt. Jag har för mig att vi har en så´n hylla men i vårt fall har vi bara ställt dit tre fjäderlätta foton med ram.

I ett försök att besvara din retoriska fråga "Beror det på konstruktionen, väggen, IKEA eller - hemska tanke - oss?" tror jag att svaret är "All of the above" ;D

+ Hyllkonstruktionen kräver *ordentligt* fäste i väggen.
+ Om väggen är av gips, har den kanske gett med sig?
+ IKEA har kanske inte med emfas uttryckt behovet av *ordentlig* uppfästning?
+ Ni kanske inte har använt rätt skruv eller inte pluggat ordentligt?

Vill helt enkelt skynda till undsättning och försvara stackars "Lack" innan ni eventuellt förpassar honom till tippen.

Kram! / Peter

Anna-Lena sa...

Tack tak... antar utmaningen! :D

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hellojs...så fina garderober skulle jag med vilja ha!!

De hyllorna har vi...måste räkna...5 st(3 uppe nu)...+ några på företaget...hade med problem med nån hylla....men så gjorde han nåt med skruvarna, nån sjustering, då funka det!viktigt att sätta dit alla skruvarna.

kram kram!!

Ha det så fint i vår solen!!
Kramar från en kul "prick"
♥ Millan♥

lottens vita och gröna sa...

fasen vad skönt att komma hit, ska du veta, värsta oasen med din knivskarpa skärpa, älskar det!
börjar först att instämma i ikeaskiten, vi hade tre ovanför varandra alla hade olika lägen... zink är ju bara det snyggaste, du får börja gjuta i betong med, så jäkla kul! vi har samma fördelning av befintliga garderobsmeter och jag anväder typ en promille...
varmastekramen lotten

Annie - Annalunda sa...

Tittar bara in för att säga hej och ge dig en kram!

Annie

Annas resa sa...

Hej! Kikar in till dig ibland via hem ljuvahems blogg. Du skriver så fint och bra så man blir ju alldeles avundsjuk! Fortsätt med det och ha en bra dag!

Anonym sa...

Tack för din snälla kommentar om sången. Jag blir alldeles varm i hjärtat.

Så nu har du en egen liten västgöte där hemma. *hihi*