13 maj 2008

Det vet ju alla

Tänk att jag har bloggat i ett halvår, utan att slänga ut Gubben Gran på bloggen. Grannen. Surgubben. Ofta pallar jag med att grannflirtigt skämta bort hans sura kommentarer och pikar. Jag tänker moget att den stackarn är ju gammal och sjuk och säkert gör så gott han kan. Men ibland har jag lust att be honom hoppa. Och jag tänker omoget att det var väl själva fan att vissa alltid ska klaga.

Tyvärr har jag gott minne. Jag minns en massa dynga han har hävt ur sig genom åren. Men igår var han nästan söt:

Gubben Gran: Jaså, ni har målat huset vitt.

Mannen: Ja just det.

Gubben Gran: Det ser ju prydligt ut. Synd bara att ni målade vitt; det är så syrianskt.

*

Rösta på Rana

16 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

Que??

Mysig gubbe, verkligen! :-)

Då har vi syrianskt vita knutar på vårt hus, jag gillar dem verkligen. (Fast just i vår familj kanske de är mer chilenskt vita, jag vet inte så noga formaliteterna kring det där?)

Gubbskaft alltså! :-)
Kram!

Borsökna Östergård sa...

Ursäkta mig, men jag förstår inte... Vi har en surgubbe som är typ 97 år, NU är vi vänner, men det var vi inte för ett antal år sedan. Han tittade på mina barn som ju kommer från Vietnam och sa: Förstår de svenska? (dottern var 4 månader) och sen sa han: De är läraktiga och duktiga va?!
Han dör snart tänkte jag då...

ESMERALDAS HJERTE sa...

Å så nydelig og fin du er......:) Angående det forrige innlegget: godt å bli forstått.....

Også så deilig å høre om at dagene innimellom blir i meste laget-for flere enn meg...:)

KLEMMMMMM

Anonym sa...

*Skrattar* Vissa bara måste... Ta dig i häcken gubbe! hihi.


Ha det gott!

IKT i min vardag sa...

Trevlig granne, en riktig muntergök uppenbarligen!
Jag älskar den syrianskt vita färgen!;-)

Kram

Anonym sa...

Själv har jag syrianska väggar i vissa rum. Snyggt. Fast här kallar vi dem svenne-vita men ändå... ;)

Första gången jag talade med närmaste grannen så sa han att han hört att sånadäringa invandrare minsann inte drabbas lika hårt av fästingplågan för de äter ju vahettere såna däringa liksom vita små konstiga saker som smakar starkt...

- vitlök menar du, frågade jag.
- jomen just. Fast själv äter jag helst ostsmörgåsar och ägg. Man är ju rejäl liksom.

Anonym sa...

Haha! Dessa grannar. Gotta love them. Om man är på rätt humör. Här på gården har vi tre damer som bor på rad och alltid gnäller på alltifrån hur buskarna sköts till tvättstugan. För mycket fritid tänker jag och lyssnar lite halvslött medan dom mal på...

Anonym sa...

När vi precis kommit hem med Alice från bb kom en av grannarna och sa: Men hur ska ni få plats nu i en trea? Jo en nyfödd tar verkligen massa plats. Känns rätt att flytta då också. Inget speciellt att göra.

Laila sa...

Eeeehhhh....? Skicka honom till Södertälje! Här bor det syrianer i alla möjligt färgade hus.

ASG allt folk ens orkar! Måtte ni få en ny granne snart

Anonym sa...

Min lilla blogg-gumma. Underbart att läsa. Jag lär mig nu kommentera.
Ranas mamma

Var dags glimtarn sa...

Gubben gran kanske bara kan säga en positiv sak om den följs av en för honom pik? Antagligen bra träning för honom att häva ur sig ngt superlativ då och då ; )

Anonym sa...

Ha ha det var ändå väldigt kul :) Men jag slipper ju ha honom som granne...

lottens vita och gröna sa...

hej min underbara rana!

hur är det med snoken, hur mås det? din dag var ju verkligen obra...hade fått vem som helst att stampa och gråta, 3 årigar kan verkligen vara en prövning och har man dessutom massorav kokilimojs i själen så kokar det över, det är så livet är...fan så trist då..ibland när jag skriver i min bok,,skriver a la mia törnblom om 3 braskaer jag gjort och ett tack och ett hjälp, så har jag faktiskt tackat för att den här jävla dan är slut..nu är den det för dig med och det kommer fler såna här dar ibland är man bättre rustad bara...och en puckogranne med, fyyyy! är han gammal kanske han flyttar vidare snart, jag tänker ibland på ett ordsprk när var granne som är ogräspolis på heltid komer med små pikar att jag harfått denna kvinna till mig för at öva mitt yålamod på, ohhhhh vad det övas...P&K lotten virvelvinda

Anna-Lena sa...

Ha ha! Surgubben försökte iaf!?.. ;) Ja ja vissa kan bara inte! Allt de säger blir liksom FEL... Hoppas allt känns bättre idag! KRAM

Kajsa sa...

Syrianskt? Eh, jag fattar inget! Men en eller annan knasig granne verkar vi alla ha. Här är det radhuslängan mitt över parken, där tanterna hetsade upp sig över att ha sett SPÅR AV BARNVAGNAR i den vårblöta leriga slänten. Och på gräsplanen ska INTE ETT GRÄSSTRÅ KRÖKAS när barnen spelar fotboll. För att då inträffar... Ja vadå? Vet inte.

Anonym sa...

Men du är väl lite syrian med din hårfärg ;o)? Rolig kommentar var det iallafall. (Ser att någon annan har mitt namn och vill inte förväxlas, så nu byter jag till..........hmmmm....... Svägis nr.1, det blir väl bra? Jag blev ju svägis först iallafall.) Kram