13 mars 2008

Hårfrågor dagen efter

Det var fantastiskt skönt att få håret avklippt. Och färgat. Men så här dagen efter infinner sig ändå vissa frågor:
  1. "Den här frisyren blir jättelätt för dig att sköta." Hur kan det vara att frisören ändå spenderar trettio minuter med att moussa och föna och greja och forma och silikondroppa och peta och spreja?
  2. Frisyren var skitsnygg när jag var färdigklippt och färdigfärgad och frisören precis hade muffat in lite grejer i håret. Varför känner hon ändå ett våldsamt begär att blåsa upp frisyren till en tantfrilla á la åttiotal (och jag är för gammal för att gilla åttiotal)? Varje gång gör de så - varför?
  3. Hur kommer det sig att jag blir pålurad en massa dyra produkter som jag varken har råd med eller fattar poängen med?
Jag vill naturligtvis inte (håll i er) dra alla frisörer över en kam. Själv har jag blivit HELT nöjd en gång, men den frisören ligger nu på BB och har lite annat för sig än att engagera sig i mitt hår.

Det finns säkert jättemånga bra frisörer där ute - men var är ni?

*

Rösta på Rana

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det känns bekant...

Anonym sa...

Gå till Nadire på Salong Najs, vid Mariatorget i Stockholm! :-)