22 mars 2008

"Men vad tyst det är..!"

Igår kväll åkte vi iväg utan barn till goda vänner. Där åt vi god mat och drack gott rött vin och pratade och spelade spel utan barn. Vi åkte inte hem klockan halv nio och vi hade inte två ungar som somnade i bilen på väg hem - som vi sen höll på att lirka med halva natten för att de övertrötta skulle somna om. Natten spenderade vi utan barn i huset och imorse åt vi lång mysfrukost utan barn.

Ungarna sov hos farmor och Jojo. Det var såååå lyxigt att få ett uteslutande vuxet dygn. Men kan nån fatta hur tomt och tyst det var i huset och hur fullkomligt TOKPUSSADE ungarna blev idag när vi äntligen fick tillbaka dem.

*

Rösta på Rana

3 kommentarer:

Annie - Annalunda sa...

Tack för dina härliga underbara hälsningar... Ja visst är det märkligt det där med tystnaden...
Man kan längta efter den...men sen när man väl har chansen och möjligheten så blir det sååå tyst. Maken och jag säger ofta att visst skulle vi det...och det....och lämna S någon gång...men inte blir det så... Så viktigt det ändå är att bara få vara...och ta hand lite om varandra... Vi får försöka bli bättre på det. Jag önskar fortfarande min lilla weekend...men sen samtidigt vill jag ju att S följer med :)... Dilemma....

Idag är det soligt här...men SNÖ!!! Det var verkligen ett psykologiskt magplask för mig... svårt att ställa om... men S fick iallafall sitt ris och "jädrar" igår! Jag blir glad att höra att Surrabutt och du tycker om musiken...det gör jag också - trist att någon var tvungen att kommentera det som oväsen... På min blogg bestämmer ju jag... :) Så söta dina barn är!!!!
Käre maken smygläser din blogg!! ...och han gillar den skarpt... jag skulle hälsa ifrån honom :) han har också börjat utbrista i "omotiverade" gapskratt - speciellt toapappersincidenten gick hem! Han kände väl igen sig... :)

Oj det blev långt!!! Jättekram - Annie

Anna-Lena sa...

Skönt med avbrott i småbarnskarusellen MEN, jag vet!, man saknar den otrooolgigt mycket! ;) Kraaaam

Kajsa sa...

Låter bushärligt, men läskigt. Vi har inte haft vår lilla skrutt på egen övernattning ännu, men jag drömmer om det - och bävar inför första gången.